Elin Olsson på Contentfabriken har tagits in i en advisory board för utbildningen Digital Marketing specialist.
IHM Business School driver i dag utbildningen Digital Marketing Specialist i Göteborg. Utbildningen ger deltagarna specialistkompetens inom marknadsföring i digitala medier och rör allt från sökmotoroptimering, content marketing, data-driven marknadsföring, social media advertising till influencer marketing och dataanalys. Nu planerar man att dra igång utbildningen även i Umeå.
I arbetet med ansökan vill man diskutera den framtida kompetensförsörjningen i branschen för att kunna forma ett innehåll i utbildningen efter näringslivets faktiska behov. För detta har man bildat en advisory board som ska bidra med expert- och sakkunskap i frågan. Elin Olsson på Contentfabriken är en av deltagarna.
– Det känns väldigt roligt att få vara med och påverka innehållet i framtidens utbildningar och därmed bidra till att näringslivet får den arbetskraft som det i framtiden behöver. Dessutom ger detta ett utökat kontaktnät och möjligheter till erfarenhetsutbyte, säger Elin Olsson.